• مدیریت مهندسی ۰۹۱۹۹۵۶۳۹۱۱
  • دفتر فروش مرکزی : 02126145899

کویل کندانسور چیست

کویل کندانسور چیست

کویل کندانسور چیست

کویل کندانسور کویلی برای تخلیه بار و فشار حرارتی سیکل تبرید توسط کندانسور هوایی به فضای باز و محیط می‌باشد که درواقع این گرما حاصل فعالیت اواپراتور و کمپرسور است.خنک سازی گازهای خنک کننده تنها توسط کندانسورها امکان پذیر بوده تا فرایند تبرید به درستی انجام شود.کویل‌ها از لوله‌های مسی با فین‌های آلومینیومی تشکیل شده‌اند که مناسب برای سیستم‌های هوا خنک می‌باشند.درمجموع به این دستگاه کندانسور هوایی یا درای کولر می‌گویند که در سامانه‌های تبریدی جایگاه ویژه‌ای دارد.

طراحی و تولید کندانسور بر اساس جذب حرارت از مبرد داخل لوله‌های مسی که در جریان است و انتقال گرمای سیال به هوای خنک و آزاد سازی دما به محیط اطراف می باشد. شرکت کویل سازی کویل dx طراح و سازنده انحصاری انواع کویل کندانسور و درای کولر با نشان استاندارد ملی ایران می‌باشد.

برای محاسبه و طراحی یک مبدل کندانسوری باید دو آیتم را در نظر گرفت تا به عدد تبرید دقیق برسیم.محاسبات ابعادی کویل از نکات مهم و قابل بررسی است که باید توسط اشخاص فنی و آموزش دیده صنعت انجام شود. موارد زیر را جهت معادلات فنی به کارشناسان اعلام نمایید:

  • دبی در گردش بر حسب ساعت
  • دلتاتی یا دمای ورودی سیال به کویل و دمای مرود نیاز خروجی بعد از فرایند خنک کاری مایع یا گاز
سازنده کویل کندانسور تهویه دی ایکس

با توجه به این موارد می‌توان عدد تبرید مشخصی را به دست آورد همچنین اندازه و ابعاد نهایی کندانسور وی تایپ را مشخص نمود.کویل‌های طراحی شده عموما از لوله‌های مسی بهره می‌گیرند اما به دلیل عملکرد هوا خنک دستگاه تمامی مبدل با فین‌های آلومینیومی پوشانده می‌شود. این فین‌ها برای کندانسور از نوع موج دار سینوسی بوده که با کنگره در لبه فین طراحی شده است.درواقع لبه آنها باعث عمل توربولانسی بیشتر گردیده و هوای بهتری به داخل کویل فین دار کندانسور هدایت میکنند.در نتیجه میزان سطح خنک کاری سیال افزایش یافته و مقدار تبادل حرارت بهتری شکل میگیرد.

مطلب مرتبط را میتوانید در صفحه کویلی مسی چیست مطالعه نمایید.


طراحی انواع کویل کندانسور تهویه دی ایکس

ساخت کویل کندانسور

مراحل ساخت در ابتدا از یک آیتم محاسبه و طراحی میگذرد که در نهایت نقشه طراحی شده به مرحله تولید میرسد.ساخت کویل های کندانسور مسی فرایندی بلند مدت محسوب میگردد و برای تولید یک کندانسور با کیفیت باید زمان مناسبی را در نظر گرفت.تولیدات محصولاتی که با فشار سیالاتی بالا کار میکنند دارای حساسیت بیشتری نسبت به دیگر تجهیزات هستند.فشار بار و حرکت آبگرم داخل کویل در نوع عملکرد و ساختار دستگاه تاثیر گذار است.هر چه میزان فشار افزایش یابد حجم کویل آبگرم بزرگتر شده و تعداد ردیف های کندانسور بیشتر میشود.همچنین برای ساخت باید آیتم محاسبه دلتاتی را هم در نظر گرفت چرا که اندازه دستگاه ممکن است در اختلاف دماهای بالاتر افزایش یابد.ساخت و تولید انواع کندانسور در شرکت کویل سازی تهویه دی ایکس  توسط مهندسین مجرب طراحی و به وسیله دستگاه های اتوماتیک تولید میگردد.

موارد استفاده کویل کندانسورو طراحی آن چیست؟

عموما کویلهای تولید شده توسط این کارخانه اغلب در مصارفی مانند:چیلرهای تراکمی،پکیچ و انواع کویل داکت اسپیلت قابل نصب می‌باشد.بسته به نوع طراحی و کاربری از کندانسور میتوان انواع گازهای مبرد ذیل را وارد کویل نمود:

  • R410A
  • R407C
  • R134A
  • R22
ساخت و تولید انواع کویل کندانسور تهویه دی ایکس

کویل‌هایی که برای گاز مبرد R410A طراحی و تولید می‌شوند می‌توان بهترین جایگزین کندانسور چیلرهای تراکمی وارداتی دانست.همچنین از این کویل میتوانید برای انواع تجهیزات سرمایشی دیگر بهره بگیرید.تنها در نظر داشته باشید فشار کار کویل کندانسور با گاز مبرد R410A مانند بقیه نیست و نیاز محاسبات دقیق دارد.

از نکات مهم برای ساخت و تولید انواع کویل اواپراتور در نظر گرفتن دمای اشباع داخل لوله یا همان کندانس می‌باشد.این آیتم میتواند تا حد بسیار زیادی بر قیمت و ابعاد کندانسور تاثیر گذار باشد.البته این بخش کمک میکند تا کیفیت طراحی کویل بالا برود و میزان برودت هم افزایش یابد.

شرکت کویل سازی کویل DX توانسته در مدت زمان بسیار کوتاهی جایگاه بسیار مناسبی در صنعت سیالات و تولیدات انواع مبدل‌ها پیدا کند.این امر تنها با بالا بردن سطح کیفی محصولات و تضمین خدمات دهی به مشتریان حاصل گردیده است.کویل کندانسور از محدود تجهیزات برودتی بوده که نیاز به سرویس مدام و دارای خرابی بسیار است. اما این موضوع با گارانتی معتبر کمپانی اطمینان خاطری به مشتریان خود داده است.

کویل کندانسور خم تهویه دی ایکس

مقاله ای مشابه در این سایت با عنوان کویل هواساز چیست وجود دارد مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.