• مدیریت مهندسی ۰۹۱۹۹۵۶۳۹۱۱
  • دفتر فروش مرکزی : 02126145899

کویل الکتریکی چیست؟

کویل الکتریکی چیست؟

کویل الکتریکی چیست؟

کویل الکتریکی یا کوئل برقی نوعی مبدل حرارتی می باشد که جریان الکتریکی برق را تبدیل به انرژی گرمایشی میکند و قابل نصب در کانال‌های تهویه مطبوع می‌باشد.کویل های الکتریکی با جریان متناوب برق 3 فاز صنعتی و 200 ولت مسکونی کار می کنند و مناسب محیط‌های عمومی و صنعتی هستند.پوشش مناسب گرمایشی در کنار کاهش هزینه مصرف انرژی، همچنین بازدهی بالا از نکات قوت کویل حرارتی برقی الکتریکال می‌باشد.

در کارخانه‌جات عظیم به علت داشتن فضای باز و ارتفاع بسیار همواره گرم نمودن محیط، کار دشواری بوده است.لیکن به همت متخصصین شرکت کویل سازی کویل dx  توانسته‌ایم مبدل الکتریکی را بومی سازی نماییم.این کویل‌های برقی گرمای بسیاری ایجاد می‌کنند و دمای سوله را در مدت زمان کوتاهی افزایش می‌دهند.راندمان گرمایشی بالا به سبب المنت‌های الکتریکالی که دارند بسیار پر بازده است اما مصرف برق زیادی دارند و برای راه اندازی این دسته از مبدل‌های حرارتی بسته به میزان ظرفیت کویل نیازمند آمپر بالایی هستیم.

کویل الکتریکی را کجا نصب کنیم؟

برای عملکرد عالی و مناسب کویل حرارتی توصیه میگردد در مسیر تهویه و جریان هوا تازه نصب گردد.کانال‌های ورودی هوا به داخل سالن بهترین مکان برای نصب دائمی کویل برقی هستند.میتوانید مبدل را در قسمت دهانه خروجی کانال یا در قسمتی از داخل تونل تهویه نصب نمایید.عموما هواسازها در فصول سرد با کاهش راندمان گرمایشی روبرو میشوند و برای تامین دمای اضافی کویل الکتریکال میتواند گزینه مناسبی محسوب شود. این دستگاه قابلیت نصب درون هواساز،ایرواشر و کانال‌های انتقال دهنده هوا را دارد.از این تیپ کویل در برخی محصولات دیگر که کاربرد مسکونی و صنعتی دارند نیز میتوان استفاده نمود.به عنوان مثال فن کویل و یونیت هیتر الکتریکال مواردی هستند که از همین تیپ المنت استفاده میکنند و گرمای بسیار بالایی به محیط منتقل میکنند.

کویل الکتریکی / کویل برقی / کویل صنعتی حرارتی

مشخصات فنی کویل‌های الکتریکی یا هیتر برقی

لوله‌های کویل از مس بوده که بیشتر مقدار رسانا را به خود اختصاص داده است.همچنین به منظور افزایش سطح تبادل و انتقال حرارت به هوا از فین اکستورد استیل 304 و 316 استفاده می‌گردد.طول هر المان می‌تواند تا 6 متر برسد و مناسب برای مکان‌های بسیار برزگ می‌باشد.قطر هر المان الکتریکی باید بین 8 الی 16 میلیمتر باشد تا بهترین گرمای ممکن را منتشر نماید.برای افزایش و کاهش میزان و توان کیلووات کویل برقی میتوان تعداد ردیف لوله‌ها را کم یا زیاد نمایید اما برای این بخش استانداردی تعریف شده است. این دسته از المنت‌های الکتریکال دارای ظرفیت‌های مختلفی نظیر 1/1.5/2 KW هستند.

(فاصله مجاز در کمترین حالت 5 سانت و در بیشترین اندازه 12 سانتیمتر می‌باشد)

مطلب مرتبط کویل هواساز چیست؟


کویل الکتریکی شرکت کویل Dx

ظرفیت و توان گرمایشی کویل الکتریکی 

در شرکت کویل سازی تهویه دی ایکس مهر (DXcoil) مبدل های الکتریکی از ظرفیت 5 کیووات الی 300 کیلو وات تولید می‌شوند.البته میتوان در ظرفیت‌های بزرگ هر المان را تا 50 وات سطح حرارتی آن را افزایش داد و گرمای محیط را تا چند برابر از حد معمول بالا برد. برای کنترل و مدیریت این بخش شرکت برای کویل الکتریکی کنترلر مرحله قرار داده تا در صورت نیاز بتوانید میزان گرمای مبدل را تنظیم کنید.

برای سیستم انتقال برق در این حجم نیازمند دسته سیمی قوی هستیم به همین علت از سیم نسوز با عایق ابریشمی استفاده می‌شود.این کابل روکش وکیوم بوده و کاملا ضد آب و ضد آتش می‌باشد که از رنگ بندی آبی،قرمز،سبز و زرد رنگ هستند.نحوه اتصال سیم‌ها به المان‌ها به صورت مدار به مدار میباشند تا کنترل بهتری در میزان مصرف انرژی کویل برقی داشته باشید.انتخاب سیم مناسب میتواند تاثیر بسزایی در میزان راندمان عملکردی طی مدت زمان داشته باشد.

جنس فریم و بدنه کویل برقی 

در نهایت باید عنوان کرد کل تیوب شیت و فریم از ورق گالوانیزه با ضخامت 2 الی 3 میلیمتر طراحی شده است.برای بالابردن سطح کیفی قطعه کل فریم به صورت یک تیکه بوده و به منظور افزایش عمر مبدل حرارتی آبکاری گرم با ضخامت بالا داده می‌شود. جنس لوله‌های انتقال جریان المنت های صنعتی می‌باشد و فین‌های افزایش حرارتی همگی از استنلس استیل آلومینیوم و گالوانیزه هستند که ضد رسوب می باشند.

مزایای استفاده از کوئل حرارتی الکتریکی 

  • کاهش مصرف انرژی
  • هزینه کمتر نصبت به هواساز
  • بازدهی و عملکردی مناسب
  • طول عمر بالا 
  • قابل نصب در تمامی محیط‌های صنعتی
  • گرمادهی بسیار 

معایب کویل حرارتی برقی

  • مصرف برق بالا
  • عدم استفاده در آپارتمان
  • نداشتن محافظ بدنه

کویل الکتریکی چیست؟

لینک مطالب مفید :

کویل مسی چیست؟

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.