• مدیریت مهندسی ۰۹۱۹۹۵۶۳۹۱۱
  • دفتر فروش مرکزی : 02126145899

کویل کولینگ تاور چیست؟

کویل کولینگ تاور چیست؟

کویل کولینگ تاور چیست؟

کویل کولینگ تاور از انواع کویل های حرارتی است که در کولینگ تاور مکعبی مدار بسته از جنس گالوانیزه و فایبرگلاس قابل نصب میباشد.این نوع کویل ها برای کولینگ تاور طراحی شده اند و دارای یک ورودی و خروجی هستند که به آن کلکتور می‌گویند. سیال گرم از کلکتور به تمامی لوله‌ها تقسیم شده و عملیات خنک سازی بر روی آبگرم انجام می‌شود.علت استفاده کویل مدار بسته برای کولینگ تاور جلوگیری از پرت آب و کنترل سختی و املاح معدنی داخل سیال است.شرکت کویل سازی کویل DX انواع مبدل کولینگ تاور را از ظرفیت ۱۰ تن تبرید الی ۱۵۰۰ تن امکان طراحی و تولید دارد.کلیه تولیدات کارخانه با هدف تحمل بالاترین فشار طراحی شده‌اند و میتوانند تا ۲۰ بار را کنترل کنند.


انواع کویل کولینگ تاور هیبریدی

کویل‌ برج خنک کننده را میتوان به سه فلز مختلف تولید نمود اما کدامیک کیفیت و ماندگاری بهتری دارد؟ در این بخش هر سه مدل را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

  • کویل مسی 

کویل‌های مسی بیشترین مصرف را در انواع کویل حرارتی کولینگ تاور به خود اختصاص می‌دهند.زیرا این آلیاژ دارای ویژگی های خوبی نظیر رسانای قوی و تبادل حرارت مناسبی است.از این رو طول عمر بالا و دوام خوبی داشته که باعث شده اکثر تولیدکنندگان این صنعت از کویل کویلنگ تاور با متریال مس را تایید کنند.

  • کویل گالوانیزه

کویلی ارزان ولی بی کیفیت که در عین حال کار راه انداز است اما زیاد قابل اطمینان نسیت.زیرا فلز گالوانیزه بسیار سریع دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شود که این عاملی بر عمر کوتاه کویل کولینگ تاور است.برخی از مشتریان و تولیدکنندگان درصدد کاهش قیمت اولیه هستند و از کویل‌های گالوانیزه استفاده می کنند.

  • کویل استیل

کویل‌های استیل یا کویل استریل اغلب برای کولینگ تاورهای هیبریدی که سیالی جز آب را می‌خواهند خنک کنند نصب می‌شود.برخی از صنایع غذایی جهت پاستوریزه نگه داشتن محصول خود و کاهش هزینه دستگاه پاستور از کولینگ تاور هیبریدی با کویل استیل استفاده می نمایند.


کویل کولینگ تاور

قیمت کویل کولینگ تاور

برای قیمت گذاری کویل‌های کولینگ تاور ابتدا به ساکن ابعاد کویل مهم است.در آیتم بعدی نوع متریال مصرفی در هنگام ساخت و طراحی کویل باید بررسی شود.همچنین از بخشهای تاثیر گذار بر قیمت نرخ مصوب و روز فلزات بوده که دارای نوسان بسیاری است.به همین منظور توصیه میشود قبل از اقدام به خرید کالا ابتدا با کارشناسان شرکت کویل سازی dx کویل مشاوره بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.