• مدیریت مهندسی ۰۹۱۹۹۵۶۳۹۱۱
  • دفتر فروش مرکزی : 02126145899

کویل سرمایشی و گرمایشی چیست؟

کویل سرمایشی و گرمایشی چیست؟

کویل سرمایشی و گرمایشی چیست؟

کویل سرمایشی و گرمایشی نوعی دیگر از انواع کویل های لوله‌ای هستند که در دو فاز سرمایشی و گرمایشی وظیفه کاهش یا افزایش دمای محیط را به عهده دارند.کویل سرمایشی و گرمایشی با فلزاتی مانند : استیل،مس،آلومینیوم و گالوانیزه قابل ساخت و تولید می‌باشند. شرکت کویل dx سازنده انواع مبدل‌های گرمایی و سرمایی در ابعاد و اندازه‌های مختلف می‌باشد.همانطور که مشخص است کویل‌های سرمایشی در فصول گرم و کویل‌های آبگرم گرمایشی در زمستان قابل استفاده هستند.رایج‌ترین نوع مبدل سرمایشی و گرمایشی (آبگرم) در انواع فن کوئل‌های هوا خنک است و مناسب برای محیط‌های آپارتمانی و کوچک توصیه می‌گردد.درواقع عموم کویل‌های نام برده شده اغلب به عنوان کویل فن کوئل استفاده می‌شوند اما در برخی از هواسازهای معمولی که هایژنیک نیستند هم قابل نصب می‌باشند.


کویل گرمایشی چیست؟

کویل‌های گرمایشی از سه نوع الکتریکی ، آبی و بخار تشکیل می‌شوند که هرکدام دارای معایب و مزایایی می‌باشد.اما به طور معمول در اغلب سیستم های فن کویل منبع تغذیه برای کویل‌های گرمایی یا کویل آبگرم آبگرمکن (پکیج) یا دیگ بخار می‌باشد. منبع تغذیه با تولید آبگرم یا بخار مورد نیاز کویل سبب افزایش دمای سطح مبدل میگردد و همین عامل با حرکت فن سبب گذر هوای محیطی از روی کویل میشود.با این فرایند مکانیکی با گذشت زمان دمای ساختمان به وسیله این دسته از کویلدهای گرمایشی گرم و به دمای مطلوب میرسد.

کویل هوای گرم چیست ؟

کویل سرمایشی / کویل گرمایشی / کویل سرمایی / کویل گرمایی

فرایند گرمایی در انواع فن کوئل دیواری و سقفی یا هواساز بسیار سریع می‌باشد و در کمتر از 10 دقیقه محیط را کاملا به دمای مناسبی می رسانند.در بین تمامی فلزات قابل استفاده کویل آبگرم گرمایشی مس بهترین عملکرد را داشته و قیمت پایین‌تری در مقایسه به استیل دارد. اما کویل گرمایی استیل دارای طول عمر بیشتر و میزان انتقال حرارت بالتری است درنتیجه دارای عملکردی به مراتب بهتر از مس را داراست.

کویل پیش سرمایش چیست؟

کویل سرمایشی چیست؟

کویل سرمایشی بهترین وسیله برای کاهش مصرف انرژی و پایین آوردن هزینه‌های شماست.مبدل‌های سرمایی با گازهایی مخصوص کار میکنند و در تماس با هوای گرم دمای هوا را کاهش داده تا به درجه مطلوب برسد.گازهای سرد داخل لوله‌های مسی در حرکت هستند و این سرمایش را به پوسته لوله انتقال داده‌اند.در نتیجه با گذر هوای گرم از بین فین و لوله‌های کویل سرمایی هواساز دمای هوا کاهش می‌یابند.برای خنک سازی فضا با این روش در تابستان 30 دقیقه زمان نیاز است تا کاملا دمای محیط داخلی خنک شود. این فرایند تبریدی توسط فن کوئل برای مکان‌های کوچک و انواع هواساز برای فضاهای وسیع انجام می‌شود.


ساختار و چیدمان کویل سرمایشی و گرمایشی در فن کوئل

ساختار کویل‌های مسی سرمایشی و گرمایشی از رفت و برگشت تعدادی مشخص لوله و ردیف تشکیل شده است.سیال هدف با فشار و بار مشخص که تا 20 بار توصیه شده در لوله مسی با سرعتی بسیار در حال گردش می باشد.هوا پس از عبور مابین لوله‌ها گرمای خود را به کویل سرمایشی انتقال میدهد و از مبدل سرما را جذب میکند.همین عملیات در بخش گرما زا هم نیز توسط کویل آبگرم انجام می‌شود.این کویل‌های سرمایش و گرمایش در مسیر انتقال هوای دستگاه نصب می‌شوند.البته نوع کویل الکتریکی قابلیت نصب در بین کانال را دارد و نیازی به طراحی فن کوئل نیست.


مزایای کویل سرمایشی و گرمایشی در فن کوئل و هواساز

  • کاهش مصرف انرژی
  • هزینه کمتر به نسبت کولر گازی و کولر آبی
  • دارای دو کاربری همزمان سرما زا و گرما زا
  • بردوت بالا در فصل گرم
  • گرمای مطبوع در فصل زمستان و سرما
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • حمل و نصب سریع و راحت
  • تنوع بالا مطابق با محیط شما

کاربردهای کویل های سرمایشی و گرمایشی چیست؟

از این کویل های ساخته شده توسط تهویه دی ایکس مهر را میتوان در انواع فن کوئل،هواساز،ایرواشر،داکت اسپلیت،یونیت هیتر و غیر نیز استفاده نمود.با نصب کویل سرمایی و گرمایی میتوان در مقدار هزینه ساخت و تولید دستگاههای نام برده صرفه جویی نمود.چرا که این تیپ بر اساس کار در فصول گرم و سرد سال طراحی میشوند که هر دوی آنها با سیال آب کار میکنند که با تغییر فصل توسط اوپراتور دستگاه آب درون مبدل سرد یا گرم  وارد میشود.طراحی و محاسبات این دسته از کویل‌های حرارتی و برودتی نیازمند براورد بار سرمایشی و گرمایشی دارد که می بایست قبل از اقدامات خرید صورت بپذیرد تا ابتدا مشخص شود میتوان از این تیپ کویل استفاده نمود یا خیر.


اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.