• مدیریت مهندسی ۰۹۱۹۹۵۶۳۹۱۱
  • دفتر فروش مرکزی : 02126145899

قطره گیر هواساز و ایرواشر

قطره گیر هواساز و ایرواشر

قطره گیر هواساز و ایرواشر

قطره گیر هواساز یا به اصلاح تخصصی دریفت المیناتور وسیله‌ای کاربردی در ایرواشر یا هواساز است که مقدار قابل توجهی قطرات آب را دریفت میکند و مانع خروج انها به هوای محیطی میشود. در اکثر هواسازهای سالن قارج یا ایرواشرهای تبخیری الزام استفاده از قطره گیر امری حیاطی بوده زیرا کنترل رطوبت هوا و کاهش مصرف آب در مکانیزم عملکردی این تیپ تجهیزات تهویه مطبوع بسیار تاثیرگذار است. شرکت تهویه دی ایکس مهر به عنوان طراح و سازنده انواع سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی توانسته دو نوع قطره گیر را تولید نماید که در ادامه مقاله هریک را توضیح خواهیم داد.عموما قطره برگردان‌ها در قسمت قبل خروجی هوا قرار میگیرند تا بتوانند رطوبت اضافی موجب در هوا را کاهش دهند و به مدار سیرکولاسیون هواسازی بازگردانند.انتخاب نوع قطره گیر بسته به کاربرد و مقدار توان هوادهی دستگاه دارد همچنین دمای کاری هوارسان تا حد زیادی در تعیین متریال الیمیناتور تاثیر گذار است.

قطره گیر هواساز تیپ لانه زنبوری

قطره برگردان‌های لانه زنبوری یکی از متداول‌ترین انواع دریفت الیمیناتور مناسب برای استفاده درون ایرواشر‌ها و هواسازها است.این تیپ از دو نوع مواد pp, pvc تولید شده که هرکدام تحمل دمایی متفاوتی دارند . همچنین بدلیل افزایش طول عمر از ضخامت 300 الی 600 میکرون میتوان در تهویه دی ایکس این نوع قطره گیر را تهیه نمود.ابعاد استاندارد بلوک‌ها قالب به اندازه 30*13*120  طراحی شده که میتوان به سایزهای بزرگتری هم تولید نمود.طبق آزمایشات عملی به دست آمده این نوع سیستم‎‌های جذب قطرات با پلت فرم لانه زنبوری میتوانند تا 50درصد قطرات موجود را درهوا را مجدد به چرخه سیرکولاسیون بازگردانند.

قطره گیر تیغه ای هواساز

قطره گیر هواساز  تیپ تیغه ای

این دسته از دو نوع دوکوهانه و تک کوهانه طراحی شده‌اند که بسته به میزان توان هوادهی فن ایرواشر و حجم آب گردشی درون مدار پاششی انتخاب میشوند. راندمان این نوع قطره برگردان به مراتب نسبت به تیپ زنبوری کمتر است اما به همان نسبت هم افت استاتیکی کمتری را دربرمیگیرند.جریان گذر هوا درون انواع هواساز و ایرواشر به صورت سینوسی بوده که همین عامل نشان میدهد قطره گیر تیغه‌ای افت فشار کمتری دارد و در مقدار توان هوادهی دستگاه تاثیر منفی نمیگذارد. دریفت الیمیناتور تیغه‌ای تنها بایستی از مواد گرانولی پلی پروپیلن که قابلیت آنتی پولشن دارد تولید گردد. زیرا این قطعات بر خلاف لانه زنبوری از شبکه مستحکمی تشکیل نمیشوند.

سازنده قطره گیر هواساز

شرکت تهویه دی ایکس مهر طراح و سازنده انواع سیستم‌های حرارتی و برودتی در ایران علاوه بر تولیداتی مانند: هواساز،ایرواشر،انواع برج خنک کننده،کندانسور ،اواپراتور،مبدل حرارتی، یونیت هیتر و فن کویل در زمینه تامین و تولید تجهیزات و قطعات یدکی این دستگاه‌ها فعالیت دارد. قطره گیر های ساخته شده در این کارخانه قابلیت نصب و بکارگیری درون هواساز، برج خنک کننده ،کندانسور تبخیری و ایرواشر را دارد.جهت استعلام قیمت بروز و یا دریافت مشاوره فنی انتخاب نوع قطره گیر میتوانید با کارشناسان فنی و بازرگانی کارخانه تماس حاصل فرمایید و یا از طریق درگاه dxcoil.ir@gmail.com درخواست خود را ثبت و ظرف مدت یک روز کاری پیشفاکتور مورد نظر را دریافت نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.